Wydział Ogólno - Organizacyjny - do usunięcia
Kierownik Wydziału: mgr Alicja Brol-Polak - Sekretarz Powiatu
Kontakt
tel. (77) 4052727
pokój nr 16, I piętro budynku Starostwa
Plac Wolności 13, 47-220 Kędzierzyn-Koźle
Wydział Ogólno – Organizacyjny
I. Wydziałem Ogólno – Organizacyjnym kieruje Sekretarz Powiatu przy pomocy jednego zastępcy kierownika wydziału, który pełni jednocześnie rolę pełnomocnika ochrony danych osobowych.
II. Do zakresu działania Wydziału Ogólno – Organizacyjnego należy w szczególności:
1. W zakresie obsługi Rady, Zarządu i Starosty:
1) obsługa kancelaryjno – biurowa i merytoryczna Rady i jej komisji,
2) obsługa posiedzeń Zarządu:
a) sporządzanie protokołów,
b) prowadzenie rejestru uchwał Zarządu i przekazywanie ich do
c) przesyłanie materiałów członkom Zarządu,
d) współpraca z kierownikami wydziałów Starostwa oraz z kierownikami jednostek organizacyjnych w zakresie realizacji decyzji Zarządu Powiatu,
3) koordynowanie prac związanych z realizacją aktów prawnych Zarządu i Starosty,
4) prowadzenie Sekretariatu Starosty, Wicestarosty i Sekretarza,
5) zbieranie i opracowywanie materiałów dla potrzeb Zarządu i Starosty,
6) ewidencjonowanie i przekazywanie właściwym jednostkom do realizacji interpelacji i wniosków radnych,
7) prowadzenie zbiorów oświadczeń majątkowych składanych przez radnych, członków Zarządu, kierowników jednostek organizacyjnych, kierowników wydziałów Starostwa oraz osób wydających decyzje w imieniu Starosty,
8) prowadzenie zbiorów oświadczeń i korzyści majątkowych.
2. W zakresie organizacji i funkcjonowania Starostwa:
1) opracowywanie projektów statutu, regulaminu Starostwa oraz wprowadzanie zmian do tych aktów – współpraca w przedmiotowym zakresie z kierownikami wydziałów,
2) opracowywanie innych regulaminów dotyczących funkcjonowania Starostwa między innymi: regulaminu pracy, regulaminu wynagradzania pracowników Starostwa, regulaminu dotyczącego przeprowadzania okresowej oceny kwalifikacyjnej pracowników Starostwa, regulaminu gospodarowania środkami
z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
3) prowadzenie zbioru umów i porozumień zawieranych przez Powiat z organami administracji państwowej lub samorządowej oraz w zakresie realizacji zadań powiatu i monitorowanie ich wykonania,
4) przygotowywanie aktów normatywnych, umów, porozumień we właściwym formacie i ogłaszanie ich w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego,
5) prowadzenie zbioru aktów prawa miejscowego ogłaszanych w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego,
6) przygotowywanie upoważnień wydawanych w imieniu Starosty bądź Zarządu Powiatu,
7) prowadzenie ewidencji upoważnień wydawanych przez Starostę: Wicestaroście, poszczególnym członkom Zarządu Powiatu, pracownikom starostwa, powiatowych służb, inspekcji i straży oraz kierownikom jednostek organizacyjnych Powiatu do załatwiania w jego imieniu określonych spraw w szczególności do wydawania decyzji administracyjnych,
8) prowadzenie zbioru protokołów kontroli zewnętrznych prowadzonych
w Starostwie oraz monitorowanie realizacji zaleceń pokontrolnych,
9) prowadzenie sprawozdawczości dotyczącej funkcjonowania Starostwa – współpraca z GUS,
10) prowadzenie sprawozdawczości o zatrudnieniu osób niepełnosprawnych – współpraca z PFRON,
11) zapewnienie właściwej organizacji pracy i funkcjonowania Starostwa poprzez bieżącą współpracę z kierownikami wydziałów Starostwa, organizację spotkań, narad i szkoleń,
12) przekazywanie do realizacji właściwym wydziałom zadań wynikających
z niepublikowanych aktów prawnych,
13) współdziałanie z organami samorządu terytorialnego oraz administracją specjalną,
14) udzielanie instruktażu oraz sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań powierzonych Prezydentowi i Wójtom Gmin Powiatu,
15) prowadzenie rejestru i zbioru uchwał, zarządzeń i innych przepisów wydawanych przez Starostę, Radę Powiatu, Zarząd Powiatu,
16) naliczanie comiesięcznych diet Radnym Powiatu za pracę w Radzie - sporządzanie listy wypłat,
17) obsługa programu kadrowego, prowadzenie całości spraw kadrowych, m.in.:
a) obsługa zatrudnienia pracowników Starostwa Powiatowego,
b) obsługa zatrudnienia kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu,
c) prowadzenie akt osobowych osób zatrudnionych,
d) zgłaszanie do ubezpieczeń społecznych,
e) współpraca z SP ZOZ w zakresie badań lekarskich w zakresie medycyny pracy,
f) ewidencja i rozliczanie czasu pracy,
18) wydawanie delegacji i prowadzenie rejestru wyjazdów służbowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu,
19) prowadzenie spraw socjalno-bytowych załatwianych w ramach zakładowego funduszu świadczeń socjalnych pracowników Starostwa przy współpracy
z Wydziałem Finansowo-Budżetowym i Wydziałem Gospodarczym,
20) obsługa zatrudnienia i wynagradzania pracowników Starostwa Powiatowego oraz kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu zgodnie z przepisami ustawy
o pracownikach samorządowych oraz Kodeksu Pracy,
21) prowadzenie centralnej ewidencji pracowniczej,
22) prowadzenie spraw odznaczeń państwowych medali, odznak wojewódzkich
i resortowych dla pracowników Starostwa Powiatowego,
23) załatwianie spraw, sporów, roszczeń i skarg wynikających ze stosunku pracy,
24) organizowanie szkolenia, kształcenia, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa,
25) współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie organizacji staży
w Starostwie,
26) współpraca z uczelniami w zakresie organizacji praktyk w Starostwie,
27) prowadzenie rejestru umów zleceń,
28) koordynacja działań w zakresie informatyki w Starostwie:
a) odpowiadanie za funkcjonowanie sieci teleinformatycznych,
b) realizacja zadań inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego,
c) prowadzenie nadzoru w zakresie przestrzegania zasad i wymagań bezpieczeństwa sieci,
29) organizacja i obsługa przyjęć interesantów – prowadzenie dokumentacji ustaleń
i współpraca z kierownikami wydziałów oraz z kierownikami jednostek organizacyjnych Powiatu,
30) rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków:
a) prowadzenie pełnej dokumentacji skarg i wniosków,
b) prowadzenie rejestru skarg i wniosków wpływających do Starostwa,
c) współpraca z kierownikami wydziałów Starostwa, kierownictwem jednostek organizacyjnych Powiatu oraz Radą Powiatu w zakresie załatwiania skarg
i wniosków,
d) opracowywanie analizy rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków dla potrzeb Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego oraz Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu,
e) bieżąca kontrola terminowego załatwiania skarg i wniosków,
31) prowadzenie kancelarii Starostwa m. in.:
a) odbieranie i wysyłanie przesyłek i korespondencji w urzędzie pocztowym,
b) rejestracja przesyłek wpływających do Starostwa metodą elektroniczną oraz sporządzanie skanów dokumentów,
c) prowadzenie rejestru pism wychodzących w formie elektronicznej,
d) rozdział i powielanie zadekretowanej korespondencji i przesyłek na poszczególne komórki organizacyjne Starostwa,
e) prowadzenie bieżącej obsługi centrali telefonicznej Starostwa w zakresie łączenia rozmów i udzielania informacji telefonicznych,
32) zamieszczanie informacji w Biuletynie Informacji Publicznej,
33) obsługa skrzynki odbiorczej
34) przetwarzanie informacji publicznej w formę wskazaną we wniosku interesanta,
35) obsługa elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej,
36) prowadzenie archiwum zakładowego m. in.:
a) przejmowanie akt z poszczególnych wydziałów Starostwa i sprawdzanie poprawności kwalifikacji dokumentów zgodnie z rzeczowym wykazem akt,
b) współpraca z archiwum państwowym w zakresie zdawania akt kat. A do archiwum państwowego,
c) brakowanie coroczne akt kat. B,
37) prowadzenie księgowych druków ścisłego zarachowania w zakresie prowadzonych spraw oraz ich zabezpieczenie.