Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Wydział Ogólno - Organizacyjny - do usunięcia

Kierownik Wydziału: mgr Alicja Brol-Polak - Sekretarz Powiatu
Kontakt
tel. (77) 4052727
pokój nr 16, I piętro budynku Starostwa
Plac Wolności 13, 47-220 Kędzierzyn-Koźle
 

 

Wydział Ogólno – Organizacyjny

 

 

I.       Wydziałem Ogólno – Organizacyjnym kieruje Sekretarz Powiatu przy pomocy jednego zastępcy kierownika wydziału, który pełni jednocześnie rolę pełnomocnika ochrony danych osobowych.

II.     Do zakresu działania Wydziału Ogólno – Organizacyjnego należy w szczególności:

 

1.     W zakresie obsługi Rady, Zarządu i Starosty:

1)     obsługa kancelaryjno – biurowa i merytoryczna Rady i jej komisji,

2)     obsługa posiedzeń Zarządu:

a)      sporządzanie protokołów,

b)     prowadzenie rejestru uchwał Zarządu i przekazywanie ich do BIP,

c)      przesyłanie materiałów członkom Zarządu,

d)     współpraca z kierownikami wydziałów Starostwa oraz z kierownikami jednostek organizacyjnych w zakresie realizacji decyzji Zarządu Powiatu,

3)     koordynowanie prac związanych z realizacją aktów prawnych Zarządu i Starosty,

4)     prowadzenie Sekretariatu Starosty, Wicestarosty i Sekretarza,

5)     zbieranie i opracowywanie materiałów dla potrzeb Zarządu i Starosty,

6)     ewidencjonowanie i przekazywanie właściwym jednostkom do realizacji interpelacji i wniosków radnych,

7)     prowadzenie zbiorów oświadczeń majątkowych składanych przez radnych, członków Zarządu, kierowników jednostek organizacyjnych, kierowników wydziałów Starostwa oraz osób wydających decyzje w imieniu Starosty,

8)     prowadzenie zbiorów oświadczeń i korzyści majątkowych.                                                 

 

2.     W zakresie organizacji i funkcjonowania Starostwa:

1)     opracowywanie projektów statutu, regulaminu Starostwa oraz wprowadzanie zmian do tych aktów – współpraca w przedmiotowym zakresie z kierownikami wydziałów,

2)     opracowywanie innych regulaminów dotyczących funkcjonowania Starostwa między innymi: regulaminu pracy, regulaminu wynagradzania pracowników Starostwa, regulaminu dotyczącego przeprowadzania okresowej oceny kwalifikacyjnej pracowników Starostwa, regulaminu gospodarowania środkami
z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,

3)     prowadzenie zbioru umów i porozumień zawieranych przez Powiat z organami administracji państwowej lub samorządowej oraz w zakresie realizacji zadań powiatu i monitorowanie ich wykonania,

4)     przygotowywanie aktów normatywnych, umów, porozumień we właściwym formacie i ogłaszanie ich w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego,

5)     prowadzenie zbioru aktów prawa miejscowego ogłaszanych w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego,

6)     przygotowywanie upoważnień wydawanych w imieniu Starosty bądź Zarządu Powiatu,

7)     prowadzenie ewidencji upoważnień wydawanych przez Starostę: Wicestaroście, poszczególnym członkom Zarządu Powiatu, pracownikom starostwa, powiatowych służb, inspekcji i straży oraz kierownikom jednostek organizacyjnych Powiatu do załatwiania w jego imieniu określonych spraw w szczególności do wydawania decyzji administracyjnych,

8)     prowadzenie zbioru protokołów kontroli zewnętrznych prowadzonych
w Starostwie oraz monitorowanie realizacji zaleceń pokontrolnych,

9)     prowadzenie sprawozdawczości dotyczącej funkcjonowania Starostwa – współpraca z GUS,

10) prowadzenie sprawozdawczości o zatrudnieniu osób niepełnosprawnych – współpraca z PFRON,

11) zapewnienie właściwej organizacji pracy i funkcjonowania Starostwa poprzez bieżącą współpracę z kierownikami wydziałów Starostwa, organizację spotkań, narad i szkoleń,

12) przekazywanie do realizacji właściwym wydziałom zadań wynikających
z niepublikowanych aktów prawnych,

13) współdziałanie z organami samorządu terytorialnego oraz administracją specjalną,

14) udzielanie instruktażu oraz sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań powierzonych Prezydentowi i Wójtom Gmin Powiatu,

15) prowadzenie rejestru i zbioru uchwał, zarządzeń i innych przepisów wydawanych przez Starostę, Radę Powiatu, Zarząd Powiatu,

16) naliczanie comiesięcznych diet Radnym Powiatu za pracę w Radzie - sporządzanie listy wypłat,

17) obsługa programu kadrowego, prowadzenie całości spraw kadrowych, m.in.:

a)      obsługa zatrudnienia pracowników Starostwa Powiatowego,

b)     obsługa zatrudnienia kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu,

c)      prowadzenie akt osobowych osób zatrudnionych,

d)     zgłaszanie do ubezpieczeń społecznych,

e)      współpraca z SP ZOZ w zakresie badań lekarskich w zakresie medycyny pracy,

f)       ewidencja i rozliczanie czasu pracy,

18) wydawanie delegacji i prowadzenie rejestru wyjazdów służbowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu,

19) prowadzenie spraw socjalno-bytowych załatwianych w ramach zakładowego funduszu świadczeń socjalnych pracowników Starostwa przy współpracy
z Wydziałem Finansowo-Budżetowym i Wydziałem Gospodarczym,

20) obsługa zatrudnienia i wynagradzania pracowników Starostwa Powiatowego oraz kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu zgodnie z przepisami ustawy
o pracownikach samorządowych oraz Kodeksu Pracy,

21) prowadzenie centralnej ewidencji pracowniczej,

22) prowadzenie spraw odznaczeń państwowych medali, odznak wojewódzkich
i resortowych dla pracowników Starostwa Powiatowego,

23) załatwianie spraw, sporów, roszczeń i skarg wynikających ze stosunku pracy,

24) organizowanie szkolenia, kształcenia, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa,             

25) współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie organizacji staży
w Starostwie,

26) współpraca z uczelniami w zakresie organizacji praktyk w Starostwie,

27) prowadzenie rejestru umów zleceń,

28) koordynacja działań w zakresie informatyki w Starostwie:

a)      odpowiadanie za funkcjonowanie sieci teleinformatycznych,

b)     realizacja zadań inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego,

c)      prowadzenie nadzoru w zakresie przestrzegania zasad i wymagań bezpieczeństwa sieci, 

29) organizacja i obsługa przyjęć interesantów – prowadzenie dokumentacji ustaleń
i współpraca z kierownikami wydziałów oraz z kierownikami jednostek organizacyjnych Powiatu,

30) rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków:

a)      prowadzenie pełnej dokumentacji skarg i wniosków,

b)     prowadzenie rejestru skarg i wniosków wpływających do Starostwa,

c)      współpraca z kierownikami wydziałów Starostwa, kierownictwem jednostek organizacyjnych Powiatu oraz Radą Powiatu w zakresie załatwiania skarg
i wniosków,

d)     opracowywanie analizy rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków dla potrzeb Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego oraz Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu,

e)      bieżąca kontrola terminowego załatwiania skarg i wniosków,

31) prowadzenie kancelarii Starostwa m. in.:

a)      odbieranie i wysyłanie przesyłek i korespondencji w urzędzie pocztowym,

b)     rejestracja przesyłek wpływających do Starostwa metodą elektroniczną oraz sporządzanie skanów dokumentów,

c)      prowadzenie rejestru pism wychodzących w formie elektronicznej,

d)     rozdział i powielanie zadekretowanej korespondencji i przesyłek na poszczególne komórki organizacyjne Starostwa,

e)      prowadzenie bieżącej obsługi centrali telefonicznej Starostwa w zakresie łączenia rozmów i udzielania informacji telefonicznych,

32) zamieszczanie informacji w Biuletynie Informacji Publicznej,

33) obsługa skrzynki odbiorczej BIP,

34) przetwarzanie informacji publicznej w formę wskazaną we wniosku interesanta,

35) obsługa elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej,

36)  prowadzenie archiwum zakładowego m. in.:

a)      przejmowanie akt z poszczególnych wydziałów Starostwa i sprawdzanie poprawności kwalifikacji dokumentów zgodnie z rzeczowym wykazem akt,

b)     współpraca z archiwum państwowym w zakresie zdawania akt kat. A do archiwum państwowego,

c)      brakowanie coroczne akt kat. B, 

37)  prowadzenie księgowych druków ścisłego zarachowania w zakresie prowadzonych spraw oraz ich zabezpieczenie.