Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości

NUMERY KONT BANKOWYCH

Ul. Judyma 4
47-220 Kędzierzyn-Koźle

Godziny urzędowania:
poniedziałek  7.00-15.00
wtorek  8.00 - 16.00
środa - piątek  7.00-15.00

Wnioski i formularze do pobrania:
Druki wniosków z Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości


Szczegółowe zestawienie zadań oraz kontaktów:


Sekretariat  i kasa - tel. 77 40 52 797

e-mail:

- przyjmowanie wniosków i wydawanie dokumentów i informacji z operatu ewidencji gruntów i budynków

Kasa czynna : poniedziałek  7.15-14.30
                        wtorek  8.00 - 15.00
                        środa - piątek  7.15-14.30

 

p.o. Kierownika Wydziału i Geodety Powiatowego – tel. 77 40 52 796
 

Dariusz Ziegler 

 

Referat ewidencji gruntów i budynków – tel. 77 40 52 791

- prowadzenie części opisowej bazy ewidencji gruntów i budynków,
- elektroniczne udostępnianie bazy danych cen transakcyjnych,
- zaświadczenia o posiadanych gruntach rolnych,
- przygotowanie dokumentów do celów księgowo wieczystych.


Antonik Beata     
Kocoł Angelika   
Penkala Edward   
Korgel Angelika  


 

Referat Gospodarki Nieruchomościami

Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki nieruchomościami Skarbu Państwa :
- sprzedaż nieruchomości
- dzierżawa,  najem, użyczenie i użytkowanie
- oddawanie w trwały zarząd  
- wycinka drzew z nieruchomości Skarbu Państwa
- zabezpieczanie i ochrona nieruchomości przed zniszczeniem
- regulacja stanów prawnych nieruchomości
- zlecenie wyceny nieruchomości
- ewidencjonowanie nieruchomości


Sadyk Elżbieta  - kierownik referatu tel. 77 40 52 799
 


- ustalanie opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntu Skarbu Państwa,
- aktualizacja opłat za wieczyste użytkowanie gruntu Skarbu Państwa,
- sprzedaż i przekształcanie prawa użytkowania wieczystego na własność.

 

Korczewicz Małgorzata tel. 77 40 52 798 

 


- nadanie działki i orzekanie o jej wielkości pod budynkiem na rzecz właściciela tych budynków,
- nadawanie działki gruntu z tytułu przekazania gospodarstwa rolnego na rzecz Skarbu Państwa, osobie, której to prawo przysługuje,
- załatwianie spraw z zakresu klasyfikacji gleboznawczej gruntów,
- prowadzenie spraw związanych ze scaleniami i wymianą gruntów,
- prowadzenie spraw związanych z wywłaszczaniem nieruchomości, ustalaniem odszkodowania a także zwrotem wywłaszczonych nieruchomości,
- prowadzenie spraw zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości,
- prowadzenie spraw zezwoleń na zakładanie, przeprowadzanie i wykonanie na nieruchomościach urządzeń technicznych.


Małgorzata Mastalerz - Peschka  – tel. 77 40 52 790

 


Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki nieruchomościami Powiatu Kędzierzyńsko-Kozielskiego tj.:
- sprzedaż nieruchomości,
- nabywanie nieruchomości,
- darowizna nieruchomości, zamiana,
- przygotowanie nieruchomości do oddania w dzierżawę,     najem, użyczenie,
- oddawanie nieruchomości w trwały zarząd,  opłaty z tytułu trwałego zarządu i ich aktualizacja,
- czynności związana z postępowaniem wieczystoksięgowym,
- ewidencjonowanie nieruchomości.


Kulik Joanna tel. 77 40 52 798   


 

Referat Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej

e-mail:

 

- udzielanie informacji o Państwowym Zasobie Geodezyjnym i Kartograficznym,
- udzielanie informacji dotyczących obsługi zgłoszeń prac geodezyjnych,
- udzielanie informacji dotyczących udostępniania materiałów Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego,
- weryfikacja operatów technicznych przyjmowanych do Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego,
- obsługa wniosków o dostęp do aplikacji i.Kerg.


Mroczek Joanna - kierownik referatutel. 77 40 52 794
 

 

- udzielanie informacji o Państwowym Zasobie Geodezyjnym i Kartograficznym,
- weryfikacja operatów technicznych przyjmowanych do Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego.
 

Bartoń Agnieszkatel. 77 40 52 795
Arendarska Justyna - tel. 77 40 52 795


 

- sprzedaż kopii mapy ewidencyjnej i zasadniczej,
- udzielanie informacji o Państwowym Zasobie Geodezyjnym i Kartograficznym,
- przyjmowanie i ewidencjonowanie zgłoszeń prac geodezyjnych,
- obsługa zgłoszeń prac geodezyjnych.


Mika Mariola   - tel. 77 40 52 793

 


Mapa numeryczna – tel. 77 40 52 792

 

- prowadzenie bazy ewidencji gruntów i budynków w części graficznej,
- prowadzenie baz danych GESUT i BDOT500,
- udzielanie informacji dotyczących przekazywania plików wymiany danych.

Arendarska Justyna     
Frejno Wioleta      
Pojasek Marzena      
Starzyk Klaudia     


Narady koordynacyjne tel. 77 40 52 792

- obsługa narad koordynacyjnych  w celu uzgodnienia usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu

Frejno Wioleta


Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości.

  1. Nadzór nad pracą Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości sprawuje Kierownik, pełniący jednocześnie funkcję Geodety Powiatowego.
  2. W Wydziale Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości zadania realizują trzy referaty: Referat Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej; Referat Ewidencji Gruntów i Budynków; Referat Gospodarki Nieruchomościami.
  3. Pracą Referatu Ewidencji Gruntów i Budynków kieruje Geodeta Powiatowy, natomiast pracą Referatu Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej oraz Referatu Gospodarki Nieruchomościami kierują kierownicy referatów.
  4. Do zakresu działania Referatu Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej należy w szczególności:
  1. prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
  2. udostępnianie materiałów zasobu zainteresowanym jednostkom, osobom fizycznym oraz jednostkom wykonawstwa geodezyjnego,
  3. przyjmowanie i ewidencjonowanie zgłoszeń prac geodezyjnych i kartograficznych,
  4. weryfikacja opracowań geodezyjnych i kartograficznych wykonywanych przez jednostki wykonawstwa geodezyjnego przed przyjęciem do zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
  5. ewidencjonowanie materiałów zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
  6. wyłączanie z powiatowego zasobu materiałów, które utraciły przydatność użytkową,
  7. koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
  8. tworzenie, prowadzenie i udostępnianie dla obszaru powiatu bazy danych szczegółowych osnów geodezyjnych,
  9. tworzenie i udostępnianie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000,
  10. prowadzenie dla obszaru powiatu:
    1. ewidencji gruntów i budynków, w tym bazy danych ewidencji gruntów i budynków,
    2. geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, w tym bazy danych zwaną „powiatową bazą GESUT”,
    3. gleboznawczej klasyfikację gruntów,
  11. uzgadnianie warunków technicznych zlecanych robót geodezyjno-kartograficznych, nadzór na realizacją zleceń i ostateczny odbiór robót.
  12. ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych.
  1. Do zakresu działania Referatu Ewidencji Gruntów i Budynków należy w szczególności:
  1. prowadzenie ewidencji gruntów i budynków w tym bazy danych ewidencji gruntów i budynków,
  2. powadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
  3. udzielanie informacji o gruntach zawartych w operacie ewidencji gruntów zainteresowanym podmiotom, wydawanie wypisów i wyrysów z operatu ewidencyjnego,
  4. sporządzanie rocznych zestawień gruntów objętych ewidencją gruntów i budynków,
  5. przekazywanie informacji o zmianach danych w ewidencji gruntów i budynków,
  6. zakładanie, prowadzenie i udostępnianie rejestru cen nieruchomości.
  1. Do zakresu działania Referatu Gospodarki Nieruchomościami należy:
  1. realizacja zadań w zakresie gospodarki nieruchomościami stanowiącymi własność Powiatu i Skarbu Państwa – wynikających z ustawy o gospodarce nieruchomościami oraz innych aktów prawnych związanych z gospodarką tymi nieruchomościami, a w szczególności:
    1. prowadzenie ewidencji nieruchomości wchodzących w skład zasobu nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa,
    2. wykonywanie czynności i przygotowanie niezbędnej dokumentacji związanej z nabywaniem i zbywaniem, zamianą, oddawaniem w użytkowanie wieczyste, trwały zarząd, najem, dzierżawę lub użyczenie oraz obciążaniem ograniczonymi prawami rzeczowymi,
    3. gospodarowanie zasobem nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa,
    4. podejmowanie działań dotyczących praw do nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa,
    5. wykonywanie czynności związanych z ustalaniem opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu, ich aktualizacja, ustanawianie innego terminu wnoszenia tych opłat, udzielanie bonifikat oraz rozłożeniem na raty,
    6. wykonywanie działań związanych z wywłaszczeniem nieruchomości, ograniczeniem praw do nieruchomości, a także ustalanie i wypłacanie odszkodowań.
  2. realizacja zadań w zakresie przekształcania prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości,
  3. realizacja zadań wynikających z innych ustaw i aktów prawnych (kodeksu cywilnego), o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców, o księgach wieczystych, o drogach publicznych, o własności lokali o ochronie praw lokatorów, prawa wodnego, o lasach, o ujawnieniu w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego,
  4. przyznawanie własności gruntów pozostawionych rolnikom do dożywotniego użytkowania oraz działek gruntu pod budynkami, które wchodziły w skład gospodarstwa rolnego przekazanego Państwu – na podstawie ustaw o ubezpieczeniu społecznym rolników,
  5. scalenie i wymiana gruntów oraz gleboznawcza klasyfikacja gruntów.

Informacja dla uzytkowników wieczystych w sprawie przekształcenia prawa uzytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa