Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości
Ul. Judyma 4
47-220 Kędzierzyn-Koźle
Godziny urzędowania:
poniedziałek 7.00-15.00
wtorek 8.00 - 16.00
środa - piątek 7.00-15.00
Wnioski i formularze do pobrania:
Druki wniosków z Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości
Szczegółowe zestawienie zadań oraz kontaktów:
Sekretariat i kasa - tel. 77 40 52 797
e-mail:
- przyjmowanie wniosków i wydawanie dokumentów i informacji z operatu ewidencji gruntów i budynków
Kasa czynna : poniedziałek 7.15-14.30
wtorek 8.00 - 15.00
środa - piątek 7.15-14.30
p.o. Kierownika Wydziału i Geodety Powiatowego – tel. 77 40 52 796
Dariusz Ziegler
Referat ewidencji gruntów i budynków – tel. 77 40 52 791
- prowadzenie części opisowej bazy ewidencji gruntów i budynków,
- elektroniczne udostępnianie bazy danych cen transakcyjnych,
- zaświadczenia o posiadanych gruntach rolnych,
- przygotowanie dokumentów do celów księgowo wieczystych.
Antonik Beata
Kocoł Angelika
Penkala Edward
Korgel Angelika
Referat Gospodarki Nieruchomościami
Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki nieruchomościami Skarbu Państwa :
- sprzedaż nieruchomości
- dzierżawa, najem, użyczenie i użytkowanie
- oddawanie w trwały zarząd
- wycinka drzew z nieruchomości Skarbu Państwa
- zabezpieczanie i ochrona nieruchomości przed zniszczeniem
- regulacja stanów prawnych nieruchomości
- zlecenie wyceny nieruchomości
- ewidencjonowanie nieruchomości
Sadyk Elżbieta - kierownik referatu – tel. 77 40 52 799
- ustalanie opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntu Skarbu Państwa,
- aktualizacja opłat za wieczyste użytkowanie gruntu Skarbu Państwa,
- sprzedaż i przekształcanie prawa użytkowania wieczystego na własność.
Korczewicz Małgorzata – tel. 77 40 52 798
- nadanie działki i orzekanie o jej wielkości pod budynkiem na rzecz właściciela tych budynków,
- nadawanie działki gruntu z tytułu przekazania gospodarstwa rolnego na rzecz Skarbu Państwa, osobie, której to prawo przysługuje,
- załatwianie spraw z zakresu klasyfikacji gleboznawczej gruntów,
- prowadzenie spraw związanych ze scaleniami i wymianą gruntów,
- prowadzenie spraw związanych z wywłaszczaniem nieruchomości, ustalaniem odszkodowania a także zwrotem wywłaszczonych nieruchomości,
- prowadzenie spraw zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości,
- prowadzenie spraw zezwoleń na zakładanie, przeprowadzanie i wykonanie na nieruchomościach urządzeń technicznych.
Małgorzata Mastalerz - Peschka – tel. 77 40 52 790
Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki nieruchomościami Powiatu Kędzierzyńsko-Kozielskiego tj.:
- sprzedaż nieruchomości,
- nabywanie nieruchomości,
- darowizna nieruchomości, zamiana,
- przygotowanie nieruchomości do oddania w dzierżawę, najem, użyczenie,
- oddawanie nieruchomości w trwały zarząd, opłaty z tytułu trwałego zarządu i ich aktualizacja,
- czynności związana z postępowaniem wieczystoksięgowym,
- ewidencjonowanie nieruchomości.
Kulik Joanna – tel. 77 40 52 798
Referat Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
e-mail:
- udzielanie informacji o Państwowym Zasobie Geodezyjnym i Kartograficznym,
- udzielanie informacji dotyczących obsługi zgłoszeń prac geodezyjnych,
- udzielanie informacji dotyczących udostępniania materiałów Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego,
- weryfikacja operatów technicznych przyjmowanych do Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego,
- obsługa wniosków o dostęp do aplikacji i.Kerg.
Mroczek Joanna - kierownik referatu – tel. 77 40 52 794
- udzielanie informacji o Państwowym Zasobie Geodezyjnym i Kartograficznym,
- weryfikacja operatów technicznych przyjmowanych do Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego.
Bartoń Agnieszka – tel. 77 40 52 795
Arendarska Justyna - tel. 77 40 52 795
- sprzedaż kopii mapy ewidencyjnej i zasadniczej,
- udzielanie informacji o Państwowym Zasobie Geodezyjnym i Kartograficznym,
- przyjmowanie i ewidencjonowanie zgłoszeń prac geodezyjnych,
- obsługa zgłoszeń prac geodezyjnych.
Mika Mariola - tel. 77 40 52 793
Mapa numeryczna – tel. 77 40 52 792
- prowadzenie bazy ewidencji gruntów i budynków w części graficznej,
- prowadzenie baz danych GESUT i BDOT500,
- udzielanie informacji dotyczących przekazywania plików wymiany danych.
Arendarska Justyna
Frejno Wioleta
Pojasek Marzena
Starzyk Klaudia
Narady koordynacyjne – tel. 77 40 52 792
- obsługa narad koordynacyjnych w celu uzgodnienia usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu
Frejno Wioleta
Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości.
- Nadzór nad pracą Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości sprawuje Kierownik, pełniący jednocześnie funkcję Geodety Powiatowego.
- W Wydziale Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości zadania realizują trzy referaty: Referat Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej; Referat Ewidencji Gruntów i Budynków; Referat Gospodarki Nieruchomościami.
- Pracą Referatu Ewidencji Gruntów i Budynków kieruje Geodeta Powiatowy, natomiast pracą Referatu Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej oraz Referatu Gospodarki Nieruchomościami kierują kierownicy referatów.
- Do zakresu działania Referatu Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej należy w szczególności:
- prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
- udostępnianie materiałów zasobu zainteresowanym jednostkom, osobom fizycznym oraz jednostkom wykonawstwa geodezyjnego,
- przyjmowanie i ewidencjonowanie zgłoszeń prac geodezyjnych i kartograficznych,
- weryfikacja opracowań geodezyjnych i kartograficznych wykonywanych przez jednostki wykonawstwa geodezyjnego przed przyjęciem do zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
- ewidencjonowanie materiałów zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
- wyłączanie z powiatowego zasobu materiałów, które utraciły przydatność użytkową,
- koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
- tworzenie, prowadzenie i udostępnianie dla obszaru powiatu bazy danych szczegółowych osnów geodezyjnych,
- tworzenie i udostępnianie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000,
- prowadzenie dla obszaru powiatu:
- ewidencji gruntów i budynków, w tym bazy danych ewidencji gruntów i budynków,
- geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, w tym bazy danych zwaną „powiatową bazą GESUT”,
- gleboznawczej klasyfikację gruntów,
- uzgadnianie warunków technicznych zlecanych robót geodezyjno-kartograficznych, nadzór na realizacją zleceń i ostateczny odbiór robót.
- ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych.
- Do zakresu działania Referatu Ewidencji Gruntów i Budynków należy w szczególności:
- prowadzenie ewidencji gruntów i budynków w tym bazy danych ewidencji gruntów i budynków,
- powadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
- udzielanie informacji o gruntach zawartych w operacie ewidencji gruntów zainteresowanym podmiotom, wydawanie wypisów i wyrysów z operatu ewidencyjnego,
- sporządzanie rocznych zestawień gruntów objętych ewidencją gruntów i budynków,
- przekazywanie informacji o zmianach danych w ewidencji gruntów i budynków,
- zakładanie, prowadzenie i udostępnianie rejestru cen nieruchomości.
- Do zakresu działania Referatu Gospodarki Nieruchomościami należy:
- realizacja zadań w zakresie gospodarki nieruchomościami stanowiącymi własność Powiatu i Skarbu Państwa – wynikających z ustawy o gospodarce nieruchomościami oraz innych aktów prawnych związanych z gospodarką tymi nieruchomościami, a w szczególności:
- prowadzenie ewidencji nieruchomości wchodzących w skład zasobu nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa,
- wykonywanie czynności i przygotowanie niezbędnej dokumentacji związanej z nabywaniem i zbywaniem, zamianą, oddawaniem w użytkowanie wieczyste, trwały zarząd, najem, dzierżawę lub użyczenie oraz obciążaniem ograniczonymi prawami rzeczowymi,
- gospodarowanie zasobem nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa,
- podejmowanie działań dotyczących praw do nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa,
- wykonywanie czynności związanych z ustalaniem opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu, ich aktualizacja, ustanawianie innego terminu wnoszenia tych opłat, udzielanie bonifikat oraz rozłożeniem na raty,
- wykonywanie działań związanych z wywłaszczeniem nieruchomości, ograniczeniem praw do nieruchomości, a także ustalanie i wypłacanie odszkodowań.
- realizacja zadań w zakresie przekształcania prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości,
- realizacja zadań wynikających z innych ustaw i aktów prawnych (kodeksu cywilnego), o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców, o księgach wieczystych, o drogach publicznych, o własności lokali o ochronie praw lokatorów, prawa wodnego, o lasach, o ujawnieniu w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego,
- przyznawanie własności gruntów pozostawionych rolnikom do dożywotniego użytkowania oraz działek gruntu pod budynkami, które wchodziły w skład gospodarstwa rolnego przekazanego Państwu – na podstawie ustaw o ubezpieczeniu społecznym rolników,
- scalenie i wymiana gruntów oraz gleboznawcza klasyfikacja gruntów.