Wydział Organizacyjny
Plac Wolności 13
47-220 Kędzierzyn-Koźle
fax. 77 47 23 295
Sekretarz Powiatu, Kierownik Wydziału
tel. 77 40 52 729 (pokój 17, I piętro)
Beata Malajka
Sekretariat Starosty i Wicestarosty
tel. 77 40 52 720 (pokój 24, I piętro)
Joanna Gilewska
Kancelaria ogólna Starostwa
tel. 77 40 52 730 (pokój 27, I piętro)
Małgorzata Jakubiec
Maria Pytlik
Nieodpłatna pomoc prawna, archiwum Starostwa
tel. 77 40 52 750 (pokój 26, I piętro)
Justyna Majocha
Obsługa administracyjna Zarządu
tel. 77 40 52 727 (pokój 16, I piętro)
Katarzyna Pocałuń
tel. 77 40 52 748 (pokój 16, I piętro)
Patrycja Palt
Obsługa Rady Powiatu i jej Komisji
tel. 77 40 52 739 (pokój 14, I piętro)
Anna Kramarz
Izabela Rabiej
Obsługa organizacyjna
tel. 77 40 52 749 (pokój 18, I piętro)
Dorota Behr
Obsługa informatyczna Starostwa
tel.77 40 52 725 (pokój 33, II piętro)
Łukasz Grabowski
Piotr Łazaj
Wydział Organizacyjny
- Wydziałem Organizacyjnym kieruje Sekretarz, będący jednocześnie kierownikiem Wydziału Organizacyjnego, przy pomocy jednego zastępcy.
- Do podstawowych zadań Wydziału należy:
- W zakresie zapewnienia organizacji i funkcjonowania Starostwa:
- opracowywanie i aktualizowanie projektów wewnętrznych aktów prawnych niezbędnych do funkcjonowania Starostwa, w tym Regulaminu Organizacyjnego oraz kontrolowanie przestrzegania ich zapisów,
- koordynowanie przygotowywania projektów uchwał, materiałów, sprawozdań, analiz
i informacji na sesje Rady, posiedzenia komisji Rady, posiedzenia Zarządu, dla potrzeb Starosty oraz organów nadzoru, - podejmowanie działań usprawniających organizację pracy Starostwa oraz wdrażanie nowych metod i technik zarządzania,
- prowadzenie centralnego rejestru zarządzeń Starosty,
- prowadzenie rejestrów oraz zbiorów umów i porozumień zawieranych przez Powiat, w tym z organami administracji państwowej lub samorządowej oraz w zakresie realizacji zadań powiatu,
- prowadzenie w SOD365 rejestru kontroli zewnętrznych przeprowadzonych w Starostwie,
- prowadzenie w SOD365 rejestru wniosków o udostępnienie lub przetworzenie informacji publicznej kierowanych do Starostwa oraz nadzorowanie udzielania odpowiedzi na wnioski przez komórki merytoryczne,
- prowadzenie ewidencji skarg i wniosków wpływających do Starostwa oraz przekazywanie ich komórkom organizacyjnym lub innym jednostkom do załatwiania według właściwości,
- prowadzenie innych ewidencji, rejestrów i zbiorów niezastrzeżonych do właściwości pozostałych komórek organizacyjnych, wymaganych przepisami prawa,
- koordynowanie rozpatrywania skarg i wniosków oraz obsługa przyjęć interesantów w sprawach skarg, wniosków oraz interwencji kierowanych do Starosty i Wicestarosty,
- koordynowanie prac związanych z realizacją działalności lobbingowej,
- koordynowanie prac związanych z realizacją petycji,
- koordynowanie systemu kontroli zarządczej,
- prowadzenie archiwum zakładowego,
- prowadzenie spraw związanych z podziałem administracyjnym Powiatu,
- wykonywanie zadań związanych z wyborami.
- W zakresie prowadzenia kancelarii ogólnej Starostwa:
- przyjmowanie i wysyłanie korespondencji w formie tradycyjnej i elektronicznej; ewidencja poczty przychodzącej i wychodzącej w SOD365,
- obsługa systemu Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej,
- bieżąca obsługa centrali telefonicznej Starostwa w zakresie łączenia rozmów; udzielanie informacji.
- W zakresie obsługi Sekretariatu Starosty i Wicestarosty:
- prowadzenie Sekretariatu Starosty i Wicestarosty, w tym kalendarza spotkań,
- bieżąca obsługa spotkań z udziałem Starosty i Wicestarosty,
- organizacja i obsługa przyjęć interesantów.
- W zakresie obsługi administracyjnej Zarządu:
- obsługa organizacyjna i protokolarna posiedzeń Zarządu, przekazywanie ustaleń z Zarządu do realizacji według właściwości, a także sprawowanie nadzoru nad ich wykonaniem,
- koordynowanie przygotowywania uchwał Zarządu,
- prowadzenie elektronicznego rejestru uchwał Zarządu oraz przekazywanie ich do realizacji właściwym adresatom,
- prowadzenie rejestru decyzji, postanowień Zarządu,
- prowadzenie ewidencji upoważnień i pełnomocnictw do załatwiania spraw w imieniu Zarządu, w tym do wydawania decyzji administracyjnych.
- W zakresie obsługi Rady i jej komisji:
- gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych do pracy Rady i komisji,
- koordynowanie przygotowywania uchwał Rady,
- przygotowywanie materiałów na posiedzenia Rady i komisji,
- protokołowanie obrad Rady i komisji,
- prowadzenie rejestrów:
- uchwał Rady,
- uchwał komisji, zespołów i innych organów kolegialnych Rady,
- interpelacji, wniosków i zapytań radnych,
- przekazywanie do realizacji: uchwał Rady, wniosków komisji, interpelacji, wniosków i zapytań radnych, skarg i wniosków wpływających do Rady, Zarządowi, Staroście lub właściwym jednostkom/komórkom organizacyjnym – według kompetencji oraz czuwanie nad terminowym ich załatwianiem,
- koordynowanie przygotowywania odpowiedzi na interpelacje radnych,
- przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady,
- udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego,
- prowadzenie zbioru aktów prawa miejscowego oraz przekazywanie aktów prawa miejscowego obowiązującego na obszarze Powiatu, stanowionych przez Radę, do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego.
- W zakresie obsługi informatycznej:
- modernizacja infrastruktury teleinformatycznej Starostwa,
- zapewnienie ciągłości funkcjonowania infrastruktury teleinformatycznej Starostwa,
- kontrola oraz administrowanie infrastruktury teleinformatycznej Starostwa
- współuczestniczenie w dokonywaniu zakupów (przygotowanie specyfikacji do przetargów) sprzętu teleinformatycznego oraz oprogramowania dla Starostwa,
- zapewnienie bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego Starostwa w zakresie:
- ochrony przed złośliwym oprogramowaniem,
- bezpiecznej konfiguracji zasobów sieciowych,
- dostępu do internetu,
- wirtualnych sieci prywatnych (VPN),
- wykonywania, testowania oraz zabezpieczania kopii baz danych,
- aktualizacji wszystkich systemów mających wpływ na bezpieczeństwo infrastruktury teleinformatycznej Starostwa (oprogramowania dziedzinowe, systemu operacyjne, systemy wspomagające, firmware itp.),
- kontrola/zarządzanie oprogramowaniem zainstalowanym na komputerach pracowników,
- kontrola/zarządzanie dostępu do zasobów sieciowych (dyski sieciowe, www, drukarki itp.) oraz pamięci masowych (USB itp.),
- zapewnienie fizycznego bezpieczeństwa zasobów teleinformatycznych (komputerów, serwerów, systemów wspomagających itp.) Starostwa poprzez:
- zarządzanie systemem kontroli dostępów w pomieszczeniach, gwarantujących ciągłość działania infrastruktury teleinformatycznej oraz jego rozbudowa,
- zarządzanie systemem kontroli warunków panujących w pomieszczeniach, gwarantujących ciągłość działania infrastruktury teleinformatycznej oraz jego rozbudowa,
- zarządzanie systemem monitoringu w budynkach Starostwa oraz jego rozbudowa,
- wskazywanie pracownikom Starostwa miejsca podłączenia zasobów niezbędnych do wykonywania codziennej pracy (komputer, monitor, drukarka, telefon itp.),
- prowadzenie podstawowych prac serwisowych oraz przeprowadzanie konserwacji sprzętu komputerowego,
- zarządzanie oprogramowaniem oraz nadzór nad przestrzeganiem prawa autorskiego, licencji i ochrony danych osobowych,
- kontrola oraz nadzór nad dostępem do sieci LAN/WAN, VPN oraz do systemów dziedzinowych,
- nadzór w zakresie administracyjnym nad oficjalną stroną internetową Starostwa oraz Biuletynem Informacji Publicznej,
- administrowanie systemem EPUAP - Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej,
- publikowanie aktów prawnych w Dzienniku Urzędowym Województwo Opolskiego,
- administrowanie systemem kont pocztowych pracowników i radnych, w tym dokonywanie odpowiednich przekierowań w przypadku zastępstw lub nieobecności pracowników,
- wspomaganie w tworzeniu i wysyłaniu elektronicznych sprawozdań do GUS, RIO, Urzędu Skarbowego (MF), ZUS.
- W zakresie nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej:
- powierzanie punktów do prowadzenia adwokatom i radcom prawnym w celu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz organizacjom pozarządowym prowadzącym działalność pożytku publicznego w celu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego,
- ustalanie zasad współpracy z gminami na terenie powiatu w sprawie tworzenia punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego,
- współpraca z okręgową radą adwokacką i okręgową izbą radców prawnych w sprawie określenia zasad udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej przez osoby upoważnione,
- obsługa systemu teleinformatycznego do obsługi nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego,
- kontrolowanie wykonania umowy przez adwokatów, radców prawnych, doradców obywatelskich i organizacje pozarządowe udzielających nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w punktach na terenie powiatu,
- analizowanie opinii osób uprawnionych o udzielonej pomocy prawnej,
- sporządzanie i przekazywanie informacji zbiorczej o wykonaniu zadania nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego i edukacji prawnej na obszarze powiatu,
- upowszechnianie wiedzy o działalności systemu nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego wśród mieszkańców powiatu,
- sporządzanie, aktualizacja i udostępnianie listy jednostek nieodpłatnego poradnictwa dostępnego dla mieszkańców powiatu.