Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Wydział Oświaty, Promocji, Kultury i Sportu

Aurelia Stępień - Kierownik Wydziału
tel. 77 405 27 83

Agnieszka Duranc - Zastępca Kierownika
tel.: (77) 405 27 12

Klaudia Kontny - Inspektor
tel. 77 405 27 81

Halina Piekarz - Starszy Inspektor
tel. 77 405 27 82

Agata Goździewicz - Starszy Inspektor
tel. 77 405 27 80

Agnieszka Szynal - Inspektor
tel. 77 405 27 81

Lilianna Świątkowska - Starszy inspektor
tel.: (77) 405 27 12

Adam Liszka - Inspektor
tel.: (77) 405 27 12


ul. Doktora Judyma 5, ( Oświata I-piętro, Promocja III-piętro)
47-220 Kędzierzyn-Koźle
e-mail:
oswiata@powiat.kedzierzyn-kozle.pl


Wydział Oświaty, Promocji, Kultury i Sportu.

  1. Wydziałem Oświaty kieruje Kierownik, przy pomocy jednego zastępcy.
  2. Do zakresu działania Wydziału należy w szczególności:
  1. W zakresie zadań oświatowych:
  1.  sprawowanie nadzoru nad prowadzonymi przez Powiat szkołami i placówkami oświatowymi
    w zakresie przestrzegania przepisów dotyczących organizacji pracy oraz bezpieczeństwa i higieny pracy uczniów i pracowników nadzorowanych jednostek,
  2. realizowanie zadań związanych z zakładaniem i prowadzeniem szkół i placówek, których prowadzenie należy do zdań własnych Powiatu,
  3. realizowanie zadań związanych z zakładaniem i prowadzeniem szkół i placówek prowadzonych na podstawie porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego,
  4. prowadzenie postępowania przekształcania i likwidacji szkół i placówek prowadzonych przez Powiat,
  5. ustalanie projektu sieci publicznych szkół ponadpodstawowych i specjalnych mających siedzibę na terenie Powiatu,
  6. prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
  7. przygotowanie projektów nadawania i cofania uprawnień szkoły publicznej szkołom niepublicznym,
  8. przygotowywanie corocznie planów rekrutacji do szkół ponadpodstawowych,
  9. opracowywanie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół niepublicznych działających na terenie Powiatu oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania,
  10. kierowanie uczniów do szkół specjalnych, młodzieżowych ośrodków socjoterapeutycznych,
  11. prowadzenie procedury związanej z powierzeniem funkcji dyrektora szkoły,
  12. przygotowywanie opinii dotyczącej powierzenia i odwołania przez dyrektora osób na stanowiska kierownicze w szkole lub placówce,
  13. opracowywanie zasad zatwierdzania projektów organizacyjnych szkół/placówek| prowadzonych przez Powiat,
  14. wstępne zatwierdzanie projektów organizacji szkół/placówek prowadzonych przez Powiat,
  15. prowadzenie procedury związanej z nadaniem stopnia awansu nauczyciel mianowanego,
  16. rozpatrywanie odwołań złożonych przez nauczycieli od decyzji dyrektora szkoły lub placówki o odmowie nadania stopnia nauczyciela kontraktowego,
  17. wnioskowanie o odznaczenia i nagrody dla dyrektorów szkół/placówek prowadzonych przez Powiat,
  18. współdziałanie z organem nadzoru pedagogicznego w zakresie zawarcia porozumienia dotyczącego oceny pracy dyrektora szkoły/placówki,
  19. opracowywanie planu finansowego w zakresie dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli,
  20. opracowywanie kryteriów i trybu przyznawania nagród dla nauczycieli,
  21. opracowywanie regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania i wypłacania nauczycielom dodatków: motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy a także niektórych innych składników wynagrodzenia,
  22. opracowywanie zasad udzielania rozmiaru zniżek oraz zasad zwalniania od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w szkołach,
  23. opracowywanie zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, dla których ustalony plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego,
  24. prowadzenie baz danych oświatowych jednostek organizacyjnych prowadzonych przez Powiat oraz innych szkół i placówek oświatowych publicznych i niepublicznych prowadzonych przez osoby prawne i fizyczne, dla których Powiat jest odpowiednio organem właściwym do prowadzenia ewidencji szkół niepublicznych,
  25. koordynacja powiatowych działań związanych z działalnością Szkolnego Sportu Szkół Ponadpodstawowych Powiatu Kędzierzyńsko-Kozielskiego i ich rozliczanie,
  26. dokonywanie analizy wniosków nauczycieli ubiegających się o udzielenie świadczenia na pomoc zdrowotną oraz przygotowywanie propozycji rozdysponowania środków zaplanowanych w budżecie powiatu na pomoc zdrowotną,
  27. opracowywanie zbiorczych analiz, ocen, sprawozdań dotyczących oświaty w Powiecie, w tym sporządzanie okresowych analiz wykonania dochodów i wydatków budżetowych,
  28. przygotowanie wniosków o przyznanie subwencji i dotacji z budżetu państwa na realizacje zadań edukacyjnych realizowanych przez Powiat,
  29. udzielanie i rozliczanie dotacji szkołom niepublicznym i publicznym prowadzonym przez osoby prawne niebędące jednostką samorządu terytorialnego lub osoby fizyczne oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystywania.
  1. W zakresie promocji powiatu:
  1. organizacja wydarzeń promujących powiat o zasięgu powiatowym, regionalnym
    krajowym i międzynarodowym,
  2. organizacja rocznicowych uroczystości niepodległościowych oraz innych świąt
    i wydarzeń we współpracy z organizacjami kombatanckimi i innymi podmiotami,
  3. opracowywanie materiałów promocyjnych i informacyjnych o powiecie  z uwzględnieniem spójności wizerunku,
  4. kreowanie pozytywnego wizerunku powiatu,
  5. weryfikacja wniosków o udzielenie Honorowego Patronatu Starosty,
  6. prowadzenie korespondencji okolicznościowej Starosty Powiatu,
  7. redagowanie treści i innych materiałów informacyjnych o działalności powiatu i jednostek organizacyjnych oraz publikowanie na różnych polach eksploatacji,
  8. współpraca z mediami w zakresie działalności powiatu i jednostek organizacyjnych,
  9. archiwizacja zdjęć i materiałów promocyjnych z wydarzeń i imprez organizowanych lub współorganizowanych przez Powiat.
  1. W zakresie kultury, sportu, turystyki i ochrony zabytków:
  1. organizacja wydarzeń z zakresu kultury, sportu, turystyki i rekreacji o zasięgu powiatowym, regionalnym, krajowym i międzynarodowym,
  2. udzielanie i rozliczanie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków,
  3. przeprowadzanie procedury umieszczania na zabytku nieruchomym wpisanym do rejestru, znaku informującego o tym, że zabytek ten podlega ochronie,
  4. wykonywanie zadań Starosty Powiatu Kędzierzyńsko-Kozielskiego w zakresie Społecznych opiekunów zabytków,
  5. gromadzenie niezbędnej dokumentacji w celu przygotowania okresowych programów opieki nad zabytkami,
  6. promowanie zabytków powiatu,
  7. zlecanie prowadzenia zadań biblioteki powiatowej podmiotowi zewnętrznemu, nadzór nad realizacją zadania i jego rozliczenie,
  8. promowanie dorobku kulturalnego/sportowego/naukowego mieszkańców powiatu,
  9. prowadzenie spraw z zakresu turystyki, w tym określenie kierunków rozwoju turystycznego w powiecie, rozszerzania oferty turystycznej i rozwoju informacji turystycznej oraz promocja turystyki.
  1. W zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi, nadzoru nad stowarzyszeniami i fundacjami:
  1. prowadzenie ewidencji Starosty Powiatu Kędzierzyńsko-Kozielskiego: klubów sportowych działających w formie stowarzyszeń (których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej), uczniowskich klubów sportowych, stowarzyszeń zwykłych,
  2. prowadzenie wykazu stowarzyszeń i fundacji zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym, mających siedzibę na terenie powiatu kędzierzyńsko-kozielskiego
    oraz sprawowanie nad nimi ustawowego nadzoru w zakresie weryfikacji Instytucji Obowiązanych (ustawa z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu) wśród podmiotów figurujących w wykazie do planu kontroli, w tym sporządzanie corocznego sprawozdania dla Ministra Finansów,
  3. opracowywanie rocznego Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego oraz przygotowywanie sprawozdania z realizacji programu współpracy za rok poprzedni,
  4. współorganizacja przedsięwzięć promujących powiat,
  5. przeprowadzanie procedury powołania Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego,
  6. współpraca z Głównym Urzędem Statystycznym i Ministerstwem Pracy i Polityki Społecznej w zakresie sprawozdawczości z działalności organizacji pozarządowych i funkcjonowania ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.